Un equip de 200 mossens comenta l'Evangeli del dia
200 mossens comenten l'Evangeli del dia
L’Evangeli d’avui
per a la família
Evangeli d'avui + imatge + catequesis
»Aleshores el rei dirà als de la seva dreta: ‘Veniu, beneïts del meu Pare, rebeu en herència el Regne que ell us tenia preparat des de la creació del món. Perquè tenia fam, i em donàreu menjar; tenia set, i em donàreu beure; era foraster, i em vau acollir; anava despullat, i em vau vestir; estava malalt, i em vau visitar; era a la presó, i vinguéreu a veure'm’.
»Llavors els justos li respondran: ‘Senyor, ¿quan et vam veure afamat, i et donàrem menjar; o que tenies set, i et donàrem beure? ¿Quan et vam veure foraster, i et vam acollir; o que anaves despullat, i et vam vestir? ¿Quan et vam veure malalt o a la presó, i vinguérem a veure't?’. El rei els respondrà: ‘Us ho asseguro: tot allò que fèieu a un d'aquests germans meus més petits, a mi m'ho fèieu’».
.jpg?v=5b08294dfaf146d9fc4d6efadbeb5163)
Avui, l’Església recorda sant Martí de Tours. Nascut de pares pagans, fou orientat pel seu pare cap a la carrera militar. Encara adolescent, sant Martí conegué el cristianisme i, superant moltes dificultats, s’inscriví entre els catecúmens per tal de preparar-se al baptisme.
—Sant Martí és famós sobretot per un acte de caritat fraterna. Essent encara un jove soldat, trobà en el seu camí un pobre tremolós i mig mort de fred. Prengué aleshores la seva capa i, tallant-la en dos amb l’espasa, li donà la meitat a aquell home. Durant la nit se li aparegué en somnis Jesús, somrient, envoltat en aquella mateixa capa.