La nostra pàgina utilitza cookies per millorar l'experiència d'usuari i li recomanem acceptar el seu ús per aprofitar plenament la navegació

Master·evangeli.net

Evangeli d'avui + breu explicació teològica

Dijous 1 de Quaresma
Descarregar
Text de l'Evangeli (Mt 7,7-12): En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: «Demaneu i se us donarà; cerqueu i trobareu; truqueu i se us obrirà. Perquè el qui demana, rep; i el qui cerca, troba; i al qui truca, se li obrirà (...). Si vosaltres, doncs, que sou dolents, sabeu donar coses bones als vostres fills, com més el vostre Pare que està en els cels, donarà coses bones als qui les hi demanin! (...).

"Oració vocal" (personal / comunitària) i "oració contínua"

REDACCIÓ evangeli.net (elaborat a partir de textos de Benet XVI) (Città del Vaticano, Vaticà)

Avui considerem dues expressions de l'oració. D'una banda, la presència de Déu, aquest estar interiorment continuadament amb Déu de manera silenciosa, la qual, per altra banda, necessita un suport: l'oració vocal, que s'expressa amb paraules, imatges i pensaments.

Aquesta oració vocal ha de brollar, sobretot, del nostre cor, de les nostres penes, esperances, alegries, sofriments; de la vergonya pel pecat, així com de la gratitud pel bé, essent així una pregària totalment personal. Però necessitem també el recolzament d'aquestes pregàries en les que ha pres forma l'encontre amb Déu de tota l'Església (sens aquests ajuts, la nostra pregària personal i la nostra imatge de Déu esdevenen subjectives i acaben per reflectir més a nosaltres mateixos que al Déu viu).

En les fórmules d'oració que han sorgit primer en la fe d'Israel i, després, de la fe dels qui preguen com a membres de l'Església, aprenem a conèixer Déu i conèixer-nos a nosaltres mateixos: són una escola d'oració.

Rep-lo gratis cada dia Subscriu-t’hi

19 de març
Sant Josep, espòs de la Verge Maria

Video de l’Evangeli i comentari

_______

El portal digital catòlic "Religión en Libertad" entrevista el P. Carol, Coordinador General d'evangeli.net

Llegeix l'entrevista aquí

_______

Nou concurs Trivia sobre la Quaresma (cicle A)

_______

La tercera pràctica quaresmal: l’almoina

Perquè és en el donar com rebem.

Ajuda'ns a difondre l'Evangeli. Fes un donatiu