La nostra pàgina utilitza cookies per millorar l'experiència d'usuari i li recomanem acceptar el seu ús per aprofitar plenament la navegació

Master·evangeli.net

Evangeli d'avui + breu explicació teològica

Dimecres 22 de durant l'any
Descarregar
Text de l'Evangeli (Lc 4,38-44): En aquell temps, (...) quan el sol es ponia, tots els qui tenien malalts de qualsevol dolença els hi portaven; i ell, imposant les mans a cadascun, els guaria (...)».

Sagrament de la "Unció dels malalts"

REDACCIÓ evangeli.net (elaborat a partir de textos de Benet XVI) (Città del Vaticano, Vaticà)

Avui, commogut davant de tant de patiment, el Crist es deixa tocar pels malalts i assumeix els seus dolors. Déu —com a Déu— no pot patir, però l'home té una vàlua tan gran per a Ell, que es va fer Home per a "com-patir". Així, bo i redimint l'home mitjançant el dolor, Jesús ha redimit el mateix dolor (li ha imprès un nou sentit): ara l'home pot unir els seus sofriments al dolor salvador del Crist-Redemptor.

Amb el sagrament de la "Unció dels malalts" l'Església prega pels malalts i els ajuda a unir-se al Senyor sofrent. Allò que guareix l'home no és esquivar el sofriment, sinó la capacitat d'acceptar la tribulació i de trobar en ella un sentit mitjançant la unió amb el Crist, que ha patit amb amor infinit. Realment, en cada pena humana ha entrat "Algú" que comparteix el patiment i, des d'aquí, es difon en cada sofriment el consol de "tocar" l'amor de Déu.

—Jesús, ajudeu-nos a créixer en humanitat, tot sent més capaços de sofrir per amor (sense queixar-nos!).

Rep-lo gratis cada dia Subscriu-t’hi

19 de març
Sant Josep, espòs de la Verge Maria

Video de l’Evangeli i comentari

_______

El portal digital catòlic "Religión en Libertad" entrevista el P. Carol, Coordinador General d'evangeli.net

Llegeix l'entrevista aquí

_______

Nou concurs Trivia sobre la Quaresma (cicle A)

_______

La tercera pràctica quaresmal: l’almoina

Perquè és en el donar com rebem.

Ajuda'ns a difondre l'Evangeli. Fes un donatiu